GENERELT


www.zogmatch.dk (herefter kaldet “Hjemmesiden”) leveres af Z & Match v/ Henrik Duus Nørgaard med følgende registrerede adresse:
Z & Match v/ Henrik Duus Nørgaard
CVR-nr: 75292414
Bernstorffsvej 127, 
2900 Hellerup
Danmark

mail@zogmatch.dk
+45 39 62 13 14

Enhver reference til "Z&Match", "vi", "os" eller "vores" henviser til Z & Match v/ Henrik Duus Nørgaard, mens "du", "din" eller "kunde" henviser til dig som besøgende eller bruger af Hjemmesiden.

Følgende handelsbetingelser gælder for dit køb på Hjemmesiden, og ved at afgive en ordre gennem Hjemmesiden accepterer du at være bundet af dem. Du vil ikke kunne foretage et køb på Hjemmesiden uden at acceptere vores handelsbetingelser.

Hvis du har spørgsmål vedrørende vores handelsbetingelser, bedes du kontakte vores kundeservice på telefon +45 39 62 13 14 eller e-mail zogmatch.dk.

Bemærk, at vores handelsbetingelser kan ændre sig over tid. Du vil ikke modtage direkte besked om sådanne ændringer. Af denne grund anbefaler vi, at du læser vores handelsbetingelser inden hvert køb.

1. BESTILLING

En bestilling afgives gennem Hjemmesiden, og varer kan kun købes, hvis de er tilgængelige. Vi tilbyder ikke forudbestillinger/pre-orders.

I tilfælde af forsinkelser, restordre eller udsolgte varer, bestræber vi os på hurtigst muligt at informere dig herom, og hvad vi kan gøre i sagen - f.eks. give dig pengene tilbage, eller hjælpe dig med at finde en tilsvarende vare et andet sted.

Hvis en pris er åbenlyst forkert, og du rimeligvis burde havde opdaget dette, er vi ikke forpligtet til at levere det pågældende produkt til den forkerte pris.

Bestillinger afgivet på helligdage eller i weekender vil blive behandlet på den følgende hverdag. I perioder med høj ordrevolumen, såsom Black Friday, Cyber Monday og jul, kan der forekomme forsinkelser.

Ved at afgive din bestilling accepterer du at være bundet af vores handelsbetingelser. Når din bestilling er afgivet, modtager du en ordrebekræftelse per e-mail, der også indeholder handelsbetingelserne. Hvis du har lavet en fejl under bestillingsprocessen, bedes du kontakte os hurtigst muligt: Dette øger chancerne for, at vi kan rette fejlen inden ordreafsendelse.

2. BETALING

Alle betalinger forfalder ved bestillingstidspunktet.

2.1 Betalingsmetode

Du kan gøre brug af følgende betalingsmetoder på Hjemmesiden:

  • Visa
  • Master Card
  • Visa Dankort
  • Mobilepay

Vi tager ikke kortgebyrer.

2.2 Afvist betaling

Hvis din valgte betalingsmetode bliver afvist, vil dit køb ikke blive gennemført, og der vil ikke blive oprettet en ordre.

2.3 Valuta og gældende moms

Alle priser på Hjemmesiden vises i Danske kroner (DKK), inklusiv moms.

2.4 Brug af gavekort

Hvis du er i besiddelse af et af vores gavekort, kan dette også anvendes som betalingsmiddel ved køb på eller gennem Hjemmesiden. Se "3. Rabatkoder og gavekort" for yderligere information om gavekort.

2.5 Reservation af beløb

Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:1) Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller2) pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder.

3. RABATKODER OG GAVEKORT

3.1 Begrænsninger for anvendelse

Medmindre andet er angivet, kan rabatkoder, der er tilgængelige til brug på vores Hjemmeside, ikke kombineres eller anvendes sammen med andre rabatkoder eller tilbud. Bemærk også, at brugen af rabatkoder ikke er mulig ved køb af gavekort på Hjemmesiden. Rabatkoder kan dog anvendes i kombination med et gavekort ved bestilling af varer på vores Hjemmeside. Gavekort, der er købt på Hjemmesiden, kan anvendes/indløses på Hjemmesiden (zogmatch.dk) samt i vores danske butikker.

3.2 Køb og anvendelse

Alle gavekort, der er købt på Hjemmesiden, er gyldige i 3 år fra købsdatoen eller indtil gavekortets fulde værdi er indløst/brugt op, afhængigt af, hvad der sker først. Der pålægges ingen yderligere gebyrer ved brug af et gavekort. Eventuelle refunderinger for varer købt med et gavekort vil blive refunderet til det samme gavekort.

4. FORSENDELSE OG LEVERING

4.1 Forsendelse

Når du afgiver en ordre på Hjemmesiden, bedes du være opmærksom på følgende:

  1. En ordre afgivet på en helligdag eller i weekenden vil blive behandlet på den følgende arbejdsdag.
  2. I tilfælde af force majeure kan din levering blive udskudt. Dette kan vare, indtil force majeure-omstændighederne ikke længere påvirker vores forretningsdrift. Vi vil genoptage normal drift, så snart det er muligt.
  3. Hvis din ordre indeholder flere varer, forbeholder vi os retten til at foretage separate forsendelser. Der pålægges ingen ekstra omkostninger for sådanne leverancer.
  4. I tilfælde af forsinkelser, restordre eller udsolgte varer, bestræber vi os på hurtigst muligt at informere dig herom, og hvad vi kan gøre i sagen – f.eks. give dig pengene tilbage, eller hjælpe dig med at finde en tilsvarende vare et andet sted.

4.2 Levering

Produkterne, du bestiller, vil blive leveret med udgangspunkt i den angivne leveringsadresse og leveringsmetode. Specifikke leveringsmuligheder, leveringstid og leveringsinformationer gives under bestillingen. Når din ordre er afgivet, vil leveringstiden også fremgå af din ordrebekræftelse.Bemærk, at når du gennemfører en ordre og vælger din ønskede leveringsmetode, accepterer du, at ordren håndteres og leveres af det valgte fragtfirma i overensstemmelse med deres driftsmetoder. Når fragtfirmaet betragter pakken som leveret eller afhentet, anser vi leveringen for at være fuldført.I tilfælde af beskadigede og/eller mistede varer er du ansvarlig for at gøre os opmærksomme på udfordringerne. Vi opfordrer dig til at kontakte kundeservice hurtigst muligt, så vi kan hjælpe dig med at løse problemet.

5. FORCE MAJEURE

Z&Match er ikke ansvarlig for FORCE MAJEURE.

6. REKLAMATION OG KLAGE

6.1 Reklamation

Køb foretaget på Hjemmesiden er underlagt den danske lov “Købeloven”.Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder. Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for 2 måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. For at indlede en reklamation, bedes du osende en mail til mail@zogmatch.dk inkluderende følgende: Dit ordrenummer, Den e-mailadresse, du brugte ved købet, En beskrivelse af fejlen eller problemet Ønsket løsning (fx ombytning, reparation, pengene retur) og gerne billeder eller anden dokumentation, hvis muligt.Vi stræber efter at besvare din reklamation inden for 3 hverdage.Såfremt din reklamation er berettiget, vil Z&Match reparere varen, ombytte/erstatte varen, returnere den defekte vare og refundere købsprisen eller give dig en delvis refusion/prisnedsættelse, efter eget skøn.Hvis der kræves en returnering i forbindelse med behandlingen af din reklamation, vil du modtage en gratis returlabel. Hvis du allerede har returneret varen til vores lager for egen regning, vil vi refundere dine (rimelige) forsendelsesomkostninger for returforsendelsen. Defekte varer bedes altid returneres i emballage, der sikrer, at der ikke sker yderligere skade på varen. En kopi af kvitteringen for forsendelse af pakken skal indsendes for at få refunderet dine rimelige forsendelsesomkostninger. Vi accepterer ikke pakker, der sendes uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.Hvis du ikke kan dokumentere omkostningerne for forsendelsen, vil Z&Match ikke kunne refundere disse omkostninger.Anvender du ikke vores returportal, beder vi dig venligst kontakte os, inden du sender en reklamation retur til os, så vi kan stille en returreference eller et ID til rådighed. På denne måde sikrer vi, at vi ved hvem du er og at vi kan behandle din reklamation hurtigst muligt.

6.2 Muligheder for klage

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte: mail@zogmatch.dkHvis vi ikke er i stand til at finde en løsning, kan du indgive en klage til:
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
Klageportalen for Nævnenes Hus


For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her: http://ec.europa.eu/odr

7. FORTRYDELSESRET

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvis, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Består ordren af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager det sidste parti eller den sidste del.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til mail@zogmatch.dk.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

SÅDAN FORTRYDER DU DIT KØB

Du fortryder ved at sende en mail til mail@zogmatch.dk, hvor du tydeligt angiver, at du ønsker at gøre brug af din fortrydelsesret. Husk at inkludere dit ordrenummer og en beskrivelse af, hvilke varer du ønsker at returnere.

Herefter har du 14 dage til at sende varen retur for egen regning og ansvar til følgende adresse:

Z & Match v/ Henrik Duus Nørgaard
Bernstorffsvej 127, 
2900 Hellerup
Danmark

Vi accepterer ikke pakker, der sendes uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav. Vi anbefaler, at du gemmer kvitteringen, da du bærer risikoen for varen, indtil vi har modtaget den.

TILSTANDEN AF VAREN
FULD REFUSION

For at du kan modtage det fulde købsbeløb ved returnering, kan du prøve varen, men du må ikke tage den i brug. Den må ikke vise tegn på brug, skal returneres i original emballage og alle fysiske mærkater skal være fastgjort til varen, for at den kan betragtes som ny og ubrugt.

Vi tilbyder gratis returnering i butikken.

VÆRDIFORINGELSE OG SKADE UNDER

RETURNERING

Når du har modtaget varen fra os, er du ansvarlig for eventuel værdi-forringelse eller skader på varen som følge af din håndtering udover det nødvendige for at fastslå varens karakter, egenskaber og funktion. Returneringer af varer, der ikke er "nye"/"ubrugte" som nævnt ovenfor og beskrevet mere detaljeret i vores returpolitik, kan medføre fradrag i værdien baseret på tilstanden af den returnerede vare, som modtages til behandling på vores lager. Derudover vil enhver vare, der returneres uden original emballage eller mærkater eller der er blevet prøvet ud over, hvad der er rimeligt og nødvendigt for at fastslå varens karakter, egenskaber og funktion, blive betragtet som brugt. Dette betyder, at der ved returnering kun vil blive refunderet en del af eller intet af købsbeløbet, afhængigt af varens handelsmæssige salgsværdi.

TILBAGEBETALINGSMETODE

Tilbagebetalingsmetode

Hvis du annullerer eller returnerer din ordre i overensstemmelse med ovennævnte returpolitik, vil du modtage en fuld eller delvis tilbagebetaling af købsprisen, inkl. forsendelsesomkostninger. Vi tilbagefører senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen. Når tilbagebetalingen er udstedt, vil den blive krediteret via den samme betalingsmetode, der blev anvendt ved købet, medmindre andet er aftalt.

Du har 14 dage til at sende varen retur fra det tidspunkt, hvor du har givet besked om, at du vil fortryde dit køb. Det er dig, der bærer al ansvar ved fortrydelsesretten.

Vi accepterer ikke pakker, der sendes uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

 

Fortrydelsesformular

Til: 

Z & Match v/ Henrik Duus Nørgaard
Bernstorffsvej 127, 
2900 Hellerup
Danmark

E-mail: zogmatch.dk


Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min 

købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

______________________________________________________________________


Bestilt den:                   

____________________

 

Modtaget den:

____________________ 


Ordrenummer:

____________________


Forbrugerens navn: 

______________________________________________________________________


Forbrugerens adresse: 

______________________________________________________________________


Forbrugerens underskrift: (kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

______________________________________________________________________


Dato: 

____________________

 

8. RETURNERING OG OMBYTNING

8.1 Returnering af varer

Du har 14 dages lovpligtig fortrydelsesret fra den dag, du modtager varen. Ønsker du at benytte fortrydelsesretten, skal du sende en mail til mail@zogmatch.dk med dit ordrenummer og hvilke varer, du ønsker at returnere.

Returneringen sker for egen regning og ansvar, og pakken skal sendes direkte til vores returadresse med omdeling – vi accepterer ikke pakker sendt pr. efterkrav eller til pakkeshops.

Du kan også returnere din onlinebestilling gratis i vores fysiske butik.

For at være berettiget til fuld refusion skal varen være:

  • Ubrugt

  • I original stand

  • Med original emballage og alle mærkater intakte

  • Uden parfume-, røg- eller andre lugte

  • Uden vask, synlige ændringer eller skader

Vi forbeholder os retten til at afvise returneringer eller foretage fradrag i beløbet, hvis varen ikke lever op til disse betingelser.

Adressen for returnering:
Z & Match v/ Henrik Duus Nørgaard
Bernstorffsvej 127,
2900 Hellerup
Danmark

Når vi har modtaget og godkendt din returnering, tilbagebetales beløbet til din oprindelige betalingsmetode inden for 5-10 hverdage.

8.2 Ombytning

Vi tilbyder desværre ikke direkte ombytning via webshop. Ønsker du et andet produkt, skal du returnere varen og derefter foretage et nyt køb på zogmatch.dk. Du er også velkommen til at besøge vores butik og bytte varen fysisk - det er gratis.

8.3 Pakning ved returnering

Pak varen forsvarligt - helst i den originale emballage - og fold varen pænt sammen som ved modtagelse. Du er ansvarlig for, at varen ikke beskadiges under returforsendelsen.

9. Z&MATCH ERSTATNINGSANSVAR

Vi er ansvarlige efter dansk lovgivning. 

10. PERSONDATA- OG COOKIEPOLITIK 

Din persondatasikkerhed er vigtigt for os. Vi bestræber os konstant på at sikre, at indsamlingen af vores kunders personlige data og oplysninger sker sikkert og ansvarligt. Ved at bruge Hjemmesiden forstår og accepterer du, at Z&Match kan behandle og indsamle personlige oplysninger fra dig i overensstemmelse med vores persondata- og cookiepolitik og enhver gældende europæisk lov, der regulerer eller begrænser indsamlingen af personlige oplysninger online. Vores persondata- og cookiepolitik kan tilgås via dette link: (Z&Match's Persondata- og Cookiepolitik).

 

Sidst opdateret: 22. april 2025